lørdag 2. mai 2009

Enter stranger; Welcome to THE PLACES

Jeg tenkte jeg skulle skrive en liten oversikt over det ene eller det andre. Det kan tross alt tenkes at det kan hjelpe medmennesker å forstå begreper som til tider dukker opp i tankene mine og innleggene. Dessuten kan det hjelpe meg med å arbeide videre på noe som er tenkt å være en semianynom blogg, hurra.

Dette innlegget er en liten ordbokaktig ting angående stedsnavn;

Siri-landet; kan ses på som et synonym på verden jeg lever i. Det er et sted der jeg og min fantasi går hånd i hånd om å forme hverdane, morgendagen og fremtiden.

T-land; populært kalles egentlig byen for Nordens Paris. Jeg leste et sted at 'det kalles det fordi innbyggerne var de første i Norge til å lære seg å spise med kniv og gaffel, noe som i senere tid kan virke litt merkelig'. Jeg liker ikke kalle det Nordens Paris. For det første gir det ikke Paris-følelse. For det andre er det så langt fra Sivilisasjonen (se neste punkt) at det godt kunne vært et eget land.

Sivilisasjonen; omfatter Kristiania og områdene rundt, inkludert Heimstaden. Med andre ord kan det sees på som der ordet 'urban' er en viktig del av levemåten. Man drikker te-med-kaffe langs gatene, sitter på grønt gress mellom eksosskyer og man har alltid noe morsomt å se på.

Kristiania; er vel ærlig talt ikke mitt uttrykk, men brukes allikevel her om hovedstaden.

Heimstaden; der huset mitt er/der Siri har vokst opp. Det sier seg nesten selv.

Moderlandet; England (det skal skrives et innlegg om det en gang i fremtiden).

Det Store Landet; Amerika, eller USA om du vil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?