tirsdag 7. april 2009

Please tell me who I am

Høsten er uten tvil min favorittårstid. Allikevel klarer en tur til sivilisasjonen, og nærmere bestemt Den mest siviliserte delen av den, til å få meg til å tenke over at kanskje våren ikke er så ille den heller.

Jeg liker at solbriller får en fast plass med på tur. Jeg liker at jeg kan ha med en bok og vite at sannsynligheten er ganske stor for at jeg kan sette meg ned på en benk og lese i den, uten at fingrene mine fryser seg blå. Jeg liker å tusle rundt og drikke kaffe sammen med søte mennesker. Musikk på øret mens solen varmer. Tekster som får en ny betydning. Jeg liker at fuglene synger utenfor vinduet mitt om morgenen, og jeg liker å gradvis våkne samtidig som solen beveger seg høyere opp på himmelen. Og jeg liker stemningen.

Turen min til Christiania DEMSDAS (tydeligvis en forkortelse av Den Mest Siviliserte Delen av Sivilisasjonen, men den kommer mest sannsynlig til å bli forbedret i løpet av fremtiden) var sterkt påvirket av Supertramp. Da spesielt av The Logical Song, som plutselig ble en av årets vårsanger.



Jeg takker Martin for å være en av de beste musikkmenneskene i verden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?