torsdag 11. juni 2009

Dette er mitt slott


I går så jeg på Castle på TVNorge. Jeg tror ikke jeg har ledd så mye av en krimserie på lenge. Det er herlig; tro meg. Dette er det jeg har klart å skrape av Verdensveven om programmet, i en litt (veldig) egen skrivemåte:

Richard Castle er en berømt forfatter og skjørtejeger. Når en morder virkeliggjør drapene i Castles bøker, klarer han å bli en del av teamet som etterforsker mordene. Dette til frustrasjon for etterforskeren Kate Beckett som får forfatteren på slep når han bestemmer seg for å ha en kvinnelig superetterforsker som hovedperson i sin neste bok.

Nå stopper jeg å skrive, for jeg er rett og slett helt forferdelig på å skrive om slikt. Flaks for meg av jeg ikke skal bli en slik skriv-bak-på-filmer-og-bøker-person, men for å helle noen argumenter i mitt forsvar, så ville jeg da ha sett mer enn en episode/første del av filmen/lest mer enn første kapittelet før jeg bega meg ut på det store skriveoppdraget (håper jeg).

Konklusjonen er i alle fall at den "lettbente, humoristiske krimserien" går på TVNorge onsdager kl 21.35. Jeg liker forresten at Pizzagjengen-mannen er hovedrollemannen (merk at jeg egentlig ikke vet at han også spiller i Frustrerte Fruer, men det har vel sin grunn).

Jeg skulle forresten ønske at Castles bøker er virkelige. Men det er de kanskje ikke?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?