tirsdag 12. oktober 2010

iHerligheita #3

Oj, dette innlegget begynte jeg på i slutten av januar. På tide å gjøre det ferdig? Ja!
Tid for en ny runde musikk; litt ymse jeg har hørt..snart det siste året, tydeligvis.


Eels
Hittil i år har det bare komme to nye album. Jeg mener; hallo, genialt. I alle fall med tanke på hvor flotte de er (det skal sant sies at jeg har hørt mer på det fra å vår; End Times enn det rosa som kom i høst; Tomorrow Morning, men jeg regner med at det har noe med tidsaspektet å gjøre og ikke fullt så mye med rosafargen). Prøv denne, for eksempel.

Kråkesølv
Hun snille sier at albumbildet er det beste i historien. Og jeg regner med at hun har ganske rett, for det er tross alt ganske fabelaktig. I T-land hadde de konsert i slutten av januar - og det var en helt fantastisk konsert. Says I. Og så var de på God Morgen, Norge. Og snart blir de verdenskjente. Hurra!

Wild Beasts
Two Dancer kom ut..i totusenogni, omtrent. De kommer fra England, altså. Det er ingen dum ting. Hør på denne og se selv.

Karen O and The Kids
Da jeg sa Where The Wild Things Are ble jeg totalforelsket i soundtracket. Det må være et av de beste soundtrackene jeg noen gang har hørt. Og så har jo All Is Love blitt nominert til type beste filmsang, tror jeg.

Electric Presient
Veldig mye av musikkinputen min kommer fra Martin (han som introduserte med for Coldplay, The National og Sigur Rós). Electric President kommer også fra han. Og Radical Face. Electric President er en duo fra Florida ( = Ben Cooper og Alex Kane). I år kom albumet The Violent Blue som er fantastisk (som tydeligvis så mye annet). Kanskje kan du høre denne.

Radical Face
= Ben Cooper. Du ser sammenhengen? Jeg tror egentlig ikke du trenger å gjøre mer enn å høre denne. Jeg tror den sier mye mer enn det jeg kan si.

She&Him
Zooey Deschanel (hun flotte skuespillersjelen som er gift med han i Death Cab, vet du) og M. Ward. De to albumene de hittil har gitt ut, heter Volume 1 og Volume 2. Slikt gjør meg glad. De covrer The Smiths, de covrer The Beatles, de lager egen fin musikk. Denne sangen fra Volume 1 (sammen med litt (500) Days Of Summer-klipp) varmer hjertet mitt +.

The New Wine
Jeg tror det er meningen at disse skal stå på listen, spesielt med tanke på at de spiller konsert her til helgen. Debutalbumet Waves som ble sluppet i slutten av september (og som jeg ikke hørte før i går, ups), har nå stått på repeat. Så godt liker jeg det, virkelig. Sjekk myspace-siden deres, da vel!


Beklager at det bare tok ti måneder å skrive dette innlegget. Det er visst slikt som skjer noen ganger. Og beklager dersom noen av linkene ikke er så flotte som de burde være. Jeg skal dobbeltsjekke alle når jeg ikke sitter på forelesning om viktige ting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?