søndag 7. februar 2010

Siri lager pølse- og spinatpasta

Jeg har visst ikke tusler rundt i kjente trakter her på en liten stund. Jeg utforsker nemlig nye deler av Siri-landet og er ikke helt sikker på hva jeg kan si om det enda. Derfor blir det enda mer mat;

Pølse- og spinatpasta. Virkelig noe av det enkleste jeg noen gang har lagd, samtidig som det er sundt og godt i tillegg. Og så ser det litt stilig ut også, syns jeg.
Oppskriften (4 porsjoner) er i utgangspunktet fra mat.no, her litt modifisert:
  • 5 dl ukokt fullkornspasta
  • 100 gram frossen spinat
  • 3 kjøttpølser
  • 1 ss olje
  • 1 ss sitronsaft
  • 1 ts salt
  • 0,5 ts pepper
  • 3 ss kesam (noe jeg ikke hadde, men resultatet ble bra allikevel)
Kok pastaen i rikelig med vann. Skjær samtidig pølsene på skrå og stek dem i oljen i en panne. 

Når pastaen er ferdig kokt, skyller du av vannet. Ha i spinat, sitronsaft, salt, pepper og kesam og rør godt til alt er varmt.

Ha spinatpastaen i en skål og ha pølse over. Enkelt og greit.

I may or may not drink tea. Constantly.

2 kommentarer:

  1. Namnam, virkelig!
    Jeg skal ha det til middag i dag (fordi studenten lagde stor porsjon og puttet i fryseren), og jeg gleder meg allerede. Jippi.

    SvarSlett

❦ Nature is a language, can't you read?