søndag 18. desember 2011

ønskeliste.

❦ se snøkrystaller blinke i lyset fra en gammel gatelykt.

❦ pakke inn julepresanger så fint at jeg glemmer helt hva som er under gavepapiret.

❦ sitte foran teven tidlig på morgenen i pysjamas & ullsokker på bare føtter (mens jeg drikker kaffe av en stor kopp og spiser lefse med brunost).

❦ lage roser på skøyteisen fordi jeg (håper jeg) klarer å danse piruetter.

❦ minusgrader, slik at jeg kan surre halsen min inn i marcus-skjerfet (som jeg strikket for to år siden, men rakket opp og strikket på nytt i dag).

❦ bli invitert på rosévinsfest der vi sitter på kjøkkengulvet med kjole på og snakker om fine ting.

❦ gjemme små bøker blant større bøker i en bokbutikk i oslo, for eksempel. og at noen finner de små bøkene og tar dem med seg hjem.

❦ kjenne lukten av juletreet mens jeg pynter det med pepperkaker.

❦ si 'god jul' og kjenne at det faktisk er jul.

❦ spise nissegrøt med smørøye og rød saft.

❦ bli kjent med en ny person.

❦ leve en dag i svart/hvitt.

❦ være oppe hele natten fordi jeg har det så bra at jeg ikke vil at det skal slutte.

❦ pynte håret mitt med levende blomster.

❦ oppdage et ord som er like fint som 'eple'.

❦ sitte på café og drikke cappuccino med mønster mens jeg ser på alle menneskene rundt og prøver å finne ut hva de tenker på og hvor de skal videre.

❦ ta stjerneskuddbilder med lang lukkertid og fine ord.

❦ spille super mario 64.

❦ fly med luftballong.

1 kommentar:

  1. Fineste ønskene! Jeg vil også sitte på et kjøkkengulv med rosévin og fly med luftballong.

    SvarSlett

❦ Nature is a language, can't you read?