fredag 2. mai 2008

Oslorussing

I dag har vi vært i Oslo. Det vil si Tove, Grunde, Maria og Siri. Russefolket skulle merkelig nok løpe rundt å ta litt knuter. Her er omtrent det vi gjorde:

Aller, aller først plasserte vi Blekka på Narvesen. No stress.
Deretter bar turen videre til MacDonalds (et sted vi bevisst sjelden er inne på). Da vi hadde kommet oss ut igjen, hadde vi merkelig nok en Happy Meal i armene. Jakten på en uteligger var visstnok vanskeligere enn planlagt. Sikkert på grunn av det øsende regnet, tenkte vi. Men vi fant en til slutt!
Deretter tror jeg muligens Grunde begynte på klemmeknuta. Jeg ble plutselig litt gira, og ble med jeg òg. Da 100 (HUNDRE, jeg kan ikke tro det) personer var klemt, landet jeg plutselig på bakken foran Slottet. Ups. På buksa mi står det forresten nå: "Siri tha Klemmedronning har i dag, 2. mai, klemt 100 mennesker og skal aldri klemme noen igjen." Det var det jeg tenkte, rett og slett.
Sånn midt inne i klemmetimen, stelte vi oss foran Stortinget og ga fine russekort til alle som gikk inn.
OG vi møtte to Musikkruss som hadde veldig lyst til å synge julesanger med oss mens vi løp rundt et tre i Karl Johan.
Deretter spiste Maria og Grunde ekkel softis, men fordi det var så ekkelt vil jeg ikke snakke mer om det.
Så bar det videre til Ica der vi kjøpte hver vår 0,33 liter som ble drukket uten noen form for assistanse.
På vei ned Karl Johan, tuslet Maria og jeg innom H&M og snudde plutselig alle klærne våre bakfram. Fun.
Tilbake på MacDonalds (jeg har i dag vært innom der like mange ganger som jeg har de siste to årene tilsammen) spiste vi, overraskende nok, hver vår burger i to biter. Æsj.
Nå veit jeg i alle fall at russekort blir fort borte.


Og, kremt, jeg har kjøpt en musikkplate til. Miles Davids Kind of Blue. Joho.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?