torsdag 13. november 2008

Weird Norwegian Pople

Dra på konsert med samme band twice: Check
Ha fast plass på konsert: Check

Jeg har vært på konsert igjen, nemlig. Og selv om dette innlegget handler om nettopp det, vil jeg ikke kalle det I'm The Pigeon Detective eller The Return of the Pigeon Detective. Selv om det garantert er det som beskriver bandet best. Trur eg.

For starters; jeg tro til Hovedstaden alene, da. Jeg trasket (fremdeles alene) gjennom de mørke gatene med alle de skumle menneskene rundt meg (de er egentlig ikke skumle, det er bare T-land som forurenser litt). Og jeg fant fram til John Dee (helt alene!). Den store dørmannen med Crew på ryggen åpnet døren for meg. Jeg fikk tilbake den store delen av billetten min og fikk stempel på hånden. Glede.

I lokalet var det tre stykker. Det var inkludert mannen som solgte T-skjorter og signerte musikkplater og meg selv. Jeg fikk en øyeblikkstanke om at det kanskje ville bli litt stusselig å være på konsert med sweetiesene alene, men det gjorde absolutt ingenting, for plutselig møtte jeg KEE. Og da ble Siri utropstegnsglad! Det er faktisk grunnen til Weird Norwegian People også. Det var nemlig masse teite, norske folk der. Og de blir mobbet litt fordi vi ikke liker dem. Trur eg.

Karl Erik skrev i bloggen sin at Siri ville stå ved gjerdet. Og det ville hun. Hun har nemlig fått fast plass på Pigeon Detectives-konsertene; rett foran bassist Dave, som forresten har en lang pannelugg øynene hans er fiksert på stort sett hele tiden. Bortsett fra når han ser rart på KEE og meg da, selvfølgelig.

Og angående konserten? Det var heaven. Og jeg gjettet riktig på hvilken sang de ville starte med. Dessuten snakket Matt masse fint engelsksnakk. Siri eeeeelsker det. Han sa noe som dette om weird norwegian people-jenter som sang Stop Or Go: "Who invited the singing cats? It's awful! Have you ever listened to The Kooks? It's The Kooks, right? Oh no, it's The Pigeon Detectives.." Flinke engelmennesker, er de. Og jeg forguder det.

KEE snappet forresten tak i setlista fra den kuleste sekkemannen i historien. Det virker praktisk å ha så lange snappearmer.

Siri fikk låne setlisten litt. Og så kjøpte hun signert singel og T-skjorte. Men ikke minst, så fikk hun litt svart tape fra setlisten.

Nå er hun glad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?