lørdag 19. november 2011

en lørdag i paris.

le tour eiffel # ii
lørdagen begynte med at jeg dro tilbake til eiffeltårnet. jeg ville ta noen bilder av det i dagslys også.
le tour eiffel # i
dessuten ville en av amerikanerne på franskskolen opp i toppen, så da tenkte jeg at jeg like godt kunne gjøre det samme.
view
vi gikk opp til andre etasje og tok heisen helt opp i toppen. det er type ti år siden jeg var der sist, og det var enda finere utsikt enn det jeg husket. 
13.
etter det dro vi til latinerkvartalet.
crêpe du chef
der skulle vi nemlig dra på chez nicos og spise de beste crêpene i paris. jeg spiste crêpe du chef som var med mozarella, aubergine, fetaost, tomat, salat og løk, og var nesten så mett at jeg ikke kunne gå etterpå.
18.
jeg fortsatte nedover rue mouffetard. der er det fullt av små butikker og markeder.
19.
spesielt godt liker jeg alle grønnsakene som plutselig står midt i veien.
truffe lait java
og så er det fullt av sjokoladebutikker. og vin og ost og sjømat.
nina ricci
da jeg var ferdiggått i latinerkvartalet for denne gangen, fant jeg ut at jeg skulle ta metroen til galeries lafayette for å se hva all the fuzz was about. og for å si det sånn; det var så mye fuzz at jeg bare så på nina ricci-parfymene før jeg fant nærmeste utgang.
hendrix.
på utsiden så jeg jimi hendrix på et av husene, så da var alt bra igjen.
lille dukkehus ii
så fant jeg en butikk som solgte dukkehus og alt mulig man trengte til det. 
lille dukkehus i
de likte ikke at man tok bilder inne i butikken, så jeg var smart og tok bilder av det de hadde utenfor i stedet. 
la maison du roy
denne butikken er derimot det aller flotteste jeg har oppdaget i dag. litt mer om den + masse flere bilder kommer i et eget innlegg i morgen tidlig. 
new shoes i
jo, og så kjøpte jeg meg nye sko. 
new shoes ii
de var billige og sikkert ikke så veldig bra, men siden jeg bruker høye heler kanskje tre ganger i året, tror jeg de holder for meg.
new shoes iii
jeg syns i alle fall de er ganske søte.

god lørdagskveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?