fredag 25. november 2011

je voudrais être un arbre.

frukost
i paris spiser jeg youghurt med musli til frokost (og gleder med faktisk litt til havregrøt igjen).
pastalunsj
til lunsj spiser jeg for eksempel pasta på den italienske restauranten rett utenfor skolen (ok, litt rundt hjørnet og slikt), og pastaen der var faktisk så god at til og med den italienske jenta i klassen vil tilbake.
for every minute you are angry, you lose sixty seconds of happiness
jeg har vært på musée européen de la photographie (på onsdager er det nemlig gratis inngang etter klokken fem), sett på fantastisk flotte bilder, som for eksempel martine franck sine som er rett og slett amazing. og så kjøpte jeg en fotobok såklart, for every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness, og den kan man se i hvis man har lyst til å bli litt ekstra glad.
mariage frères
dessuten har jeg vært innom mariage frères som er en helt enormt stor tebutikk + tesalong. altså, ikke i størrelse, men i antall forskjellige tesorter de har. jeg fikk et dobbeltsidig a3-ark tettskrevet med forskjellige teer (og så sa jeg til temannen at wow, dette var beaucoup, og han bare ja, det er det). så jeg kjøpte ingen, for hvordan skal man klare å velge når man har så mange alternativer?
bastille
og så har en gjeng fra franskskolen vært ute rundt ved bastillen og spist thaimat og drukket vin og gratis shots, for alex fra LA jobber egentlig som promoter for utesteder og kan alle triksene.
le café des anges
jo, og så har jeg kjøpt meg et nytt kamera. men det får dere ikke se helt enda.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?