lørdag 26. november 2011

kamerakrise + holga.

kameraet mitt er sykt. det har vært litt sykt ganske lenge, sånn at det plutselig sier det ikke har batteri selv om det er fulladet, men da har det blitt friskt igjen etter at jeg har tatt batteriet ut og inn. men nå er det skikkelig sykt. viser error99-meldinger (og jeg har gjort alt internett sier jeg kan gjøre uten forbedring), skrur seg ikke på, skrur seg ikke av, lager masse knipselyder, blinker og skrur seg av. for eksempel. noen ganger fungerer det, sånn som akkurat nå. og litt tidligere i dag også. men ellers har det vært sykt.

og det er omtrent noe av det verste som kunne skjedd.

best timing at det skjer når jeg er i paris. og når det er fotokonkurranse på franskskolen og hele klassen hyper opp om at jeg skal delta. kjempeflaks.

de stundene kameraet har fungert, har jeg fått tatt disse bildene, for eksempel;comme ca
blomsterbutikker er så fine. og så er det så mange. jeg har lyst til å kjøpe blomster, men jeg har ikke noe å ha dem i. når jeg kommer hjem, skal jeg kjøpe blomster, det har jeg bestemt. (det er gøy med samme ord tre ganger).
ørepynt.
jeg har kjøpt ørepynt. litt til hun der søsteren min, litt til meg selv.
caroll i
så har jeg hatt min beste handleopplevelse. ever. på caroll i rue de rivoli. de som jobbet der var kjempehyggelige. og da jeg skulle betale, pakket damen inn genseren min i silkepapir før hun puttet den i en akkurat passe stor papirpose og gikk rundt disken for å gi den til meg. så verdsatt i en butikk er det ikke ofte jeg føler meg, altså.
caroll ii
inne i silkepapiret lå forresten denne kortermede genseren.
5.
jeg dro på min andre parisjoggetur i dag tidlig og fant en helt fantastisk promenade; promenade plantée. den går oppe på hustakene ved siden av hovedveien. det er kjempestilig.
6.
og det var masse flotte hus der. litt pikselaktige, nesten.
holga
i går kjøpte jeg endelig et holga-kamera. 35 mm. nå er jeg spent på hvordan bildene blir, virkeligvirkelig. og kanskje det er derfor digitalkameraet mitt er blitt enda sykere, fordi det har kommet et kamera til inn i familien vår.

jeg håper kameraet mitt blir friskt igjen. det gjør så vondt når det ikke fungerer. og det er nesten som jeg ikke har lyst til å gjøre noe fordi jeg er redd for å se ting jeg har lyst til å ta bilde av, for å spare det, men så kan jeg jo ikke det. det er æsj.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?