søndag 20. november 2011

la maison du roy.

la maison du roy

her kommer litt mer fra butikken jeg så vidt nevnte i går. dersom jeg skulle skrive en guide til paris, ville denne definitivt stått på den, og det ganske høyt oppe. denne lille butikken finner man i 24 passage Jouffroy, som er omtrent midt mellom metrostoppene richelieu drouot og grand boulevards dersom noen plutselig skulle tenke seg å dra dit. her her de to etasjer fulle av antikviteter og pyntegjenstander. nå var det for eksempel fullt av noen av de flotteste julekulene jeg har sett, masker, bøker, lysestaker, stoler, lamper og andre pynteting. la maison du roy er en slik type butikk der man ikke har klart å se en brøkdel av det som er der selv om man har vært der inne i tre kvarter. det er akkurat sånn som jeg elsker.

her er noen bilder av litt av det man kan finne der;
1.
2.
3.
4.
skjell
juletre
7.
8.
9.
klokke
fugl
maske

2 kommentarer:

  1. Her kan finner du alt ylva ønsker seg av julepynt

    SvarSlett
  2. det var faktisk den andre tanken jeg tenkte etter at jeg hadde gått inn i butikken. butikken med evig lykke.

    SvarSlett

❦ Nature is a language, can't you read?