søndag 20. november 2011

marché aux puces.

søndag er markedsdag. jeg ble tipset om et stort marked oppe ved montmartre, type det største i verden sier nettsiden deres, så da dro jeg dit.
chouette.
der hadde de masse smykker, solbriller, sminketing, souvenirer, klær og sko for eksempel.
2.
og afrikanske ting. det var det som var mest spennende.
jeg var kanskje bare innom en pytteliten del av det før jeg snudde og gikk ned mot montmartre, litt fordi jeg var tom for kontanter og litt fordi jeg hadde brukt så lang tid der allerede. kanskje jeg drar tilbake neste søndag, for eksempel.
oransje.
på veien gikk jeg forbi mange som solgte blomster.
grønnsaksmarked i
og et 'grønnsaksmarked' som var helt villt. langs hele boulevard ornano står det nemlig fullt av folk som selger grønnsaker fra bodene sine. mellom bodene og butikkene på andre siden er det kanskje to meter, og her går type tre rader med mennesker, noen handler grønnsaker på den ene siden, kjøtt og fisk på den andre. og så skriker selgerne om kapp med hverandre, det er det morsomste. her fant jeg en liten film, men den viser på ingen måte det kaoset som var der i dag (ok; systematisk kaos).
grønnsaksmarked ii
de hadde alt der. jeg så til og med et enormt bord som bare hadde forskjellig sorter oliven.
6.
men så; montmartre. jeg skulle nemlig bare ta et bilde..
cafe des 2 moulins
av dette. kjenner du igjen caféen, kanskje?
viennoiserie chocolat
ved siden av er det et lite patisseri som jeg kjøpte pain au chocolat fra forrige gang jeg var i paris. i dag kjøpte jeg viennosierie chocolat, for det hadde jeg aldri smakt før.
9.
noen av klokkene har stoppet opp, men det gjør ikke så mye når de er så fine.
10.
og så må jeg jo ha med dagens kakebilde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?