onsdag 9. november 2011

hot nok

i går spurte mamma om jeg ville bli med på tur. solberg spinderi, sa hun. jeg tenkte tja, hvorfor ikke, jeg har jo ikke noe annet å gjøre enn å bli med på tur og se nye ting. så da dro hun meg med på biltur til drammen-området, rundt der omkring. mamma skal nemlig finne stoff til et skoleprosjekt hun driver med, og det er snart ingen stoffbutikker i 'nær'-området som vi ikke har vært i. det er moro.

i samme bygg som spinneriet, var det en pytteliten butikk. der solgte de kjempefine ullklær som de to damene som drev den lagde. kjoler og jakker, tunikaer og pulsvarmere. for eksempel. og de kaller seg hot nok.
11
det var kjolene jeg falt for. det var mange forskjellige farger å velge mellom, og flere forskjellige design. de var sydd i mykt ullstoff som var merkelig deilig å ha på.
12
det kuleste var hvordan de var sydd - man kunne nemlig bruke dem både på 'retten' og 'vrangen'. plutselig er det to kjoler i en kjole, og begge er ufattelig stilige. rett til fest, vrang til hverdags, liksom.
13
jeg ønsker meg en brun kjole (av typen som heter 'ruth' i følge nettsiden deres). den er i ganske tykt ullstoff, og jeg tror den kan brukes til omtrent alt. ja, de er kanskje litt voksen-dame-aktige, men åh, så stilige. dessuten er man ganske sikker på å ikke møte noen andre med lik kjole heller. i alle fall ikke hvis den blir skreddersydd.

ps: dette er ikke et reklameinnlegg, men heller et resultat av at jeg syns kjolene var så fine at flere enn meg burde få vite om dem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?